Ostatní akce

Adaptační kurz 2018/19

Prváci začali školní rok na adaptačním kurzu. Jak se jim to líbilo a co všechno tam zažili si můžete přečíst ve zprávách přímo od nich.

V úterý 4. září se žáci prvních ročníků VOŠ a SOŠ Březnice vydali do Štědronína, kde proběhl adaptační kurz. Cesta na místo a zpět byla zajištěna autobusem. Po třídenním kurzu, který byl nabitý hrami a soutěžemi, jsme se vrátili zpět a v pátek jsme se vydali na poznávací procházku po Březnici. Mimo jiné jsme navštívili i zdejší zámek. Všechno bylo perfektně připraveno, a tak jsme celý týden ohodnotili známkou jedna. Děkujeme!

Petr Albert, 1. BV

Adaptační kurz je o seznamování se s novými spolužáky a my jsme se jako třída celkem sblížili a skamarádili, (teda alespoň si to myslím). Nejlepší nápad byl, jak se nám složení skupinek hodně měnilo. Alespoň jsme měli šanci poznat lidi, co se drželi jen ve svých skupinkách nebo ty, co moc nemluvili. Super bylo, jak jsme chodili na výlety a hráli různé hry. V chatkách to bylo útulné a celkově to tam bylo moc hezké. Paní vychovatelka Peteláková všechno perfektně připravila a velké poděkování patří i praktikantkám, které se podílely na přípravě a uskutečnění her a ostatních aktivit. Díky adapťáku jsme měli možnost poznat naše třídní učitele. Jsou fakt super. Moc jsme si to užili. Adaptační kurz splnil naše očekávání. Děkujeme.

Natálie Fürstová

Vilém Peterka

První den ve škole /VOŠ a SOŠ Březnice

Po prázdninách jsme znovu zasedli do lavic. Tentokrát to ale bylo jiné. Jako prváci jsme se báli a zároveň těšili. Největší nejistota nastala, když jsme všichni seděli ve třídě a navzájem o sobě nevěděli skoro nic. Naštěstí jsme dostali třídního, který se nám snažil vše ulehčit a také nás provedl po škole. Všichni už jsme se těšili po prvním dni domů, ale zároveň byli zvědaví na nové lidi a zkušenosti.

Adaptační kurz

V úterý, v osm ráno, jsme se všichni prváci z březnické střední školy (agropodnikání, sociální činnost a informační technologie) sešli před školou. Konečně pro nás přijel autobus a my jsme jeli do Štědronína. Hned ze začátku nás čekala menší komplikace. Museli jsme jít kousek pěšky a pro někoho to byl opravdu velký „záhul“. Hned po příchodu jsme si sedli do kruhu a snažili si zapamatovat navzájem naše jména. Poté přišlo rozdělení do chatek a následovala hra. Myslím si, že nás hra trošku sblížila a neskutečně jsme se zasmáli. Dopoledne jsme byli rozděleni do týmů a vydali se hledat Lišku. Ze své vlastní zkušenosti můžu říct, že jsem neznala ani jednoho člověka, ale smáli jsme se celou cestu. Večer jsme v té samé skupině hráli divadlo. Na to, že naše skupina měla hotové jen kostýmy a celou dobu jsme improvizovali, si myslím, že se nám to povedlo.

Ráno jsme byli rozdělení do jiných skupin na sportovní aktivity. Šipky, střelba, tenis nebo volejbal, petanque. Každý si zkusil vše a někdo dokonce objevil, že v tom má talent. Poté jsme šli na oběd a po obědě na nás čekala další výprava na Zvíkov. Byla to pěkná procházka lesem, při které jsme opět měli možnost poznat se. Konečně jsme spatřili hrad Zvíkov. Dostali jsme pracovní listy a pustili se do plnění úkolů (př. hledat tajemnou věž Hlízová, pojmenovávat správně brány, či vymyslet, co by to mohlo být Zvíkovský rarášek). Celý den jsme si užili a byli jsme rádi, že už jsme v kempu. Na večer jsme si sedli k ohni a někteří si opekli i buřty. Ve čtvrtek ráno jsme si uklidili, sbalili a čekali na odjezd. Ještě před odjezdem nás odměnili různými sladkostmi, až nás z toho bolely zuby. Nakonec nás čekala poslední společná hra a už jsme si vydali na cestu domů.

Řekla bych, že adaptační kurz pro nás byl velkým přínosem, a jsem ráda, že jsem se ho zúčastnila. Měla jsem možnost poznat spousty nových fajn lidí a myslím si, že spolu budeme dobře vycházet.

Moc jsem si adapťák užila a doufám, že i všichni ostatní.

Aneta Jašková

Romeo a Julie na adaptačním kurzu VOŠ a SOŠ Březnice

První úterý v září vyrazili studenti prvních ročníků VOŠ a SOŠ Březnice na adaptační kurz v čele s paní Petelákovou, panem Motáněm a panem Vaněčkem.

Jakmile jsme dorazili do kempu, každý o sobě řekl, co chtěl, co ho baví, jak ho oslovovali spolužáci na základce a tak. Hned po tom jsme šli hrát seznamovací hry, abychom se lépe poznali.

Po obědě jsme vyrazili na stezku podél Otavy, kde jsme plnili spoustu úkolů. Nebylo jednoduché najít trasu podle turistických značek, ale povedlo se to všem, i když někdo bloudil a musel vyhledat pomoc na telefonu.

Večer jsme hráli divadlo. Ztvárnili jsme různé žánry jako je komedie, pohádka nebo například romantika. Moje skupinka to pojala trošku nevšedně a zahráli jsme gay Romea a Julii, přičemž jsme sklidili nejvíce potlesku, a tím si vysloužili první místo v této soutěži.

Druhý den byl od rána nabitý aktivitami, na hřišti, v lese i na louce. Všichni si vyzkoušeli všechno. Přálo nám i počasí, tak jsme chtěli využít polední klid ke koupání. Voda byla ale ledová, tak jen Adéla dokázala udělat pár temp.

Poslední den dopoledne jsme se slzami v očích museli uklízet chatky a připravit se na odjezd domů a na internát.  Moc se nám na adaptačním kurzu líbilo a hned bychom se tam rádi vrátili.

Radek Novotný

Dominika Cupáková

27. 09. 2018    13:05
Sledujte nás na Facebooku. Sledujte nás na Instagramu.